vDom 1722
Do systemu w module Finanse została wbudowana funkcja wystawiania faktur, opis poniżej:
- Funkcjonalność służy przede wszystkim wystawianiu refaktur do istniejących dokumentów zakupu. Jeżeli ma być wystawiona więcej, niż jedna refaktura do zakupu, musi być on po stronie Wn rozksięgowany na stosowne dekrety.
- Funkcja umożliwia także wystawienie jednopozycyjnej faktury „z ręki”. Wystawianie faktur regularnych dla pożytków pozostaje w module Czynsze.
- W zależności od ustawień System/Preferencje system wystawia faktury zwykłe lub VAT.
- Numeracja dokumentów będzie poprzedzona prefiksem „R” w celu odróżnienia od dokumentów wystawianych w module Czynsze.
System automatycznie nadaje numer kolejny, podpowiada dzisiejszą datę.
Operator wskazuje systemowi:
- Kontrahenta (z planu kont, wymagane jest wypełnienie danych rozrachunkowych - nazwa, adres, NIP - przy koncie)
- Syntetykę konta kosztów do refakturowania (zostaje zapamiętana na przyszłość)
- Dekret kosztu ze wskazanej syntetyki. Domyślnie system wyświetli tylko dekrety, do których nie została wystawiona, można będzie zaznaczyć „pokaż wszystkie”
- Stawkę podatku VAT (w przypadku faktur VAT)
- Konto analityczne sprzedaży (zapamiętane na przyszłość)
- Konto analityczne podatku VAT (zapamiętane na przyszłość, w przypadku faktur VAT)
- Zaznacza, że do dekretu została utworzona refaktura
- Wylicza ewentualny podatek VAT
- Wystawia dokument, w którym opis i kwota refaktury są zgodne z treścią dekretu
- Okres, na który wskazuje data dokumentu musi być dostępny do księgowania, inaczej system nie księguje
- Operator wybiera rejestr, do którego trafi refaktura (zapamiętany na przyszłość)
- System tworzy dekret na podstawie wcześniej wprowadzonych kont
- System oznacza dokument jako zaksięgowany.
- Jeżeli wystawiona jest faktura VAT, odpowiedni zapis trafia do rejestru sprzedaży VAT
Anulowanie dokumentu zaksięgowanego
- Okres, na który wskazuje data dokumentu musi być dostępny do księgowania, inaczej system nie wyksięguje dokumentu
- System tworzy dekret korygujący na podstawie wcześniej wprowadzonych kont
- System zeruje zawartość i kwoty dokumentu
- Jeżeli wystawiona jest faktura VAT, do rejestru sprzedaży trafia zapis korygujący VAT
Drukowanie dokumentu
- System drukuje dokument. Do drukowania dokument nie musi być zaksięgowany
- System zezwala na usunięcie dokumentu niezaksięgowanego po podwójnym potwierdzeniu.
- Zaksięgowany dokument może być jedynie anulowany. Anulowanie tworzy dokrety przeciwne do powstałych w trakcjie księgowania.
2.10.2017